TEST: Toyota Corolla Cross – Poznato ime sada u SUV obliku

Nova Toyota Corolla Cross, iako po prvi put u SUV obliku, svakom svojom osobinom simbolizuje sve ono što model Corolla predstavlja već decenijama, a to su praktičnost, odmerenost, udobnost i odličan odnos cena-kvalitet

Toyota Corolla Cross

Nova Toyota Corolla Cross, iako po prvi put u SUV obliku, svakom svojom osobinom simbolizuje sve ono što model Corolla predstavlja već decenijama, a to su praktičnost, odmerenost, udobnost i odličan odnos cena-kvalitet

Ime Corolla je poznato svima, bez obzira da li su poznavaoci automobilskih dešavanja ili ne. Popularni automobil srednje klase iz Toyota pogona već decenijama predstavlja sinonim za pouzdanost i savršen kompromis cena – kvalitet. Do sada je ponuđen u bezbroj karoserijskih verzija, pa ne čudi da je japanska kompanija model Corolla sada ponudila i u trenutno najpopularnijem SUV obliku, pod punim imenom Toyota Corolla Cross.

DSC 0851

Do sada je Toyota predstavnik u kompaktnoj SUV klasi, odnosno popularnom C SUV segmentu bio model C-HR. Ipak, ovaj automobil je uvek pretendovao da se klasifikuje kao atraktivan lifestyle model, prvenstveno zbog avangardnog zaobljenog dizajna.

Sada je tu Toyota Corolla Cross, koja nudi sve ono što ime Corolla simbolizuje već decenijama, a to su suzdržan dizajn, prostranost, praktičnost i naravno kvalitet.

DSC 0860

PROČITAJTE JOŠ: 
Novi Renault Austral predstavljen u Srbiji, poznata i cena
TEST: Peugeot 308 SW – Vraća veru u karavane

Već na prvi pogled je jasno da Corolla Cross, za razliku od modela C-HR, prvenstveno cilja na porodično orijentisane vozače. Karoserija je daleko odmrenije stilizovana, bez težnje ka avangardi. To se odnosi kako na klasičan prednji deo, možda mnogo više na zadnji kraj karoserije, koji potpuno suprtno modelu C-HR, naglašava da je praktičnost bila daleko ispred atraktivnosti.

DSC 0874

To smo mogli i konkretno da se uverimo. Ulazak na zadnju klupu je neuporedivo komotniji, a odsustvo zakošenog krova obezbeđuje dovoljno prostora za glave putnika na zadnjoj klupi.

Dodatno, naslon zadnje klupe je moguće podešavati i po nagibu, tako da Corolla Cross može da se okarakteriše kao veoma komforan automobil za četiri odrasla putnika. To za model C-HR nikako ne bi moglo da se kaže, iako tehnički gledano pripada istoj klasi.

DSC 0885

Prelazimo na prednja sedišta. Toyota je na tom polju danas ispred većine direktnih konkurenata. Zanemarićemo to što su u nivou opremljenosti testiranog modela sa kvalitetnim kožnim presvlakama i što su elektropomična u svim pravcima. Njihov kvalitet se prvestveno ogleda u savršenoj udobnosti, a ovoj klasi je teško očekivati više. Obuhvataju telo vozača poput sportskih sedišta, ali su savršeno oblikovana i udobna, kao da su projektovana za celodnevna putovanja.

Kada je uređenje kokpita u pitanju, očigledno je da su u Tojoti pokušali da podmire dva sveta – opšti trend digitlizacije sa lakoćom rukovanja. Ispred obruča upravljača se nalazi ekran. On ima dva grafička prikaza, od kojih jedan simulira klasične analogne instrumente. Prikaze je moguće personalizvati, što u prvi mah jeste malo komplikovano, ali ne previše. A kada se sve podesi kako treba, preglednost je besprekorna.

DSC 0896

Iznad centralne konzole se nalazi veliki ekran multimedije. On u najnovijim Toyota modelima više nema sa obe strane tastere-prečice do pojedinih funkcija. Ovako jeste atraktivnije, ali prethodno rešenje je možda bilo funkcionalnije. Takođe zameramo to što je eliminisan klasičan rotacioni potenciometar za regulisanje jačine ozvučenja.

Srećom, ispod ekrana se nalaze manuelne komande klimatizacije, pa za najosnovnija podešavanja nije potrebno lutanje po menijima. Čini se da u poslednje vreme sve više proizvođača uviđa da ne treba sve, čak i bazične komande, “gurati” u menije ekrana multimedije. Konačna ocena je da je kokpit modela Corolla Cross besprekorno udoban, veoma funkcionalan, upravo onakav kakav se od modela Corolla i očekuje.

DSC 0895

Na našem testu se našla najopremljenija verzija sa najsnažnijim pogonom. U pitanju je hibrid sa 4x4 pogonom ukupne snage 197 konja. Osnovni pogon obezbeđuje dvolitarski četvorocilindraš od 152 konjske snage, kojem do ukupnih 197 KS asistiraju dva elektromotora, raspoređena na prednjoj i zadnjoj osovini.

U praksi Tojotin hibridni pogon funkcioniše veoma dobro. Svaki polazak iz mesta je potpuno bešuman jer automobil radi u električnom modu, što nam je posebno prijalo u jutarnjum časovima. Benzinski motor se uključuje sa porastom brzine, ali zvučna izolacija je besprekorna, tako da se u vožnji motor gotovo i ne čuje.

DSC 0912

Da automobil ima i benzinski motor postaje jasno tek sa odlučnim pritiskom na pedalu “gasa”. Tada računar upošljava maksimalno sve motore koji su mu na raspolaganju, benzinski i dva električna. Rezultat je ubrzanje do sto kilometara na čas za samo 8,1 sekundu.

Vozne karakteristike su veoma dobre ako su u obzir uzme da je u pitanju SUV sa povišenim klirensom. Ipak, nije reč o sportskom automobilu, već porodičnom vozilu sa zadatkom da na prvom mestu bude bezbedno i udobno.

DSC 0898

Ono što je kod hibridnog pogona najviše oduševljava, pored uglađenog rada sa minimumom buke i vibracija, je niska prosečna potrošnja. Tokom sedmodnevnog testa koji smo obavili većim delom u gradskim uslovima vožnje, prosečna potrošnja je iznosila svega 5,7 litara benzina. To je fantastičan rezultat za jedan SUV model mase 1.435 kilograma. Pritom treba naglasiti da se nismo trudili da vozimo ekonomično, pa očekujemo da bi uz malo pažnje rezultat mogao da bude još bolji.

 

Toyota Corolla Cross

Benzinski motor R4 benzin
Zapremina 1.986 ccm
Snaga 111 KW/152 KS
Ob. moment 190 Nm pri 6.600 o/min
Transmisija automatska kontinualna CVT
Elektromotor prednji 113 HP/206 Nm
Elektromotor zadnji 41 HP/84 Nm
Snaga sistema 147 kw/197 KS
Ubrzanje 0-100 Km/h 7,5 s
Maks. brzina 180 km/h
Pogon na na sva četiri točka
Dimenzije 4.460 x 1.825 x 1.62 mm
Rezervoar 42 l
Prtljažnik 436 l

Detaljnije podatke o opremi i cenama modela Corolla Cross pronađite OVDE