DriveGreen magazin - Green je IN

TEST: Novi Peugeot 2008 – Kompromis dizajna i praktičnosti

Karoseriju i kabinu redizajnirane verzije Peugeot-a 2008 odlikuju diskretne izmene. I pored atraktivnosti karoserije, kabina je prostrana. Takođe, avangardan kokpit ne znači da je zapostavljena funkcionalnost

Karoseriju i kabinu redizajnirane verzije Peugeot-a 2008 odlikuju diskretne izmene. I pored atraktivnosti karoserije, kabina je prostrana. Takođe, avangardan kokpit ne znači da je zapostavljena funkcionalnost

Klasa SUV modela nastalih na platformi B segmenta sigurno je jedna od najzahtevnijih. Za kupce se tu nadmeće dvadesetak atraktivnih modela, a broj prodatih vozila raste iz godine u godinu. Proizvođači se trude da se baš njihov model nametne potencijalnim kupcima, a jedan od aduta uvek je bio i dizajn. U ovoj klasi, za koju se uglavnom opredeljuju mlađi vozači, a i pripadnice lepšeg pola, dizajn igra veoma važnu ulogu.

DSC 9809

Po tom pitanju Peugeot 2008 je u velikoj prednosti, pogotovo u odnosu na neke nemačke konkurente, koji su veoma dobri automobili, ali imaju nešto svedeniji i manje upadljiv izgled.

DSC 9812

Prednji deo modela 2008 je veoma upečatljiv, tako da se sigurno neće desiti da ovaj model na ulici zamenite za neki drugi. Takođe, redizajn je doneo neke izmene. Velika maska hladnjaka je sada još  agresivnija, a prepoznatljiva Peugeot dnevna LED svetla, koja dizajnom podsećaju na kljove, su zamenjena sa tri led linije, koje asociraju na lavlju kadžu. Bočna linija otkriva SUV formu ovog modela sa “snažnim” nastupom, a zadnji deo je veoma skladan.

DSC 9824

PROČITAJTE JOŠ: 
Novi Renault Austral predstavljen u Srbiji, poznata i cena
TEST: Peugeot 308 SW – Vraća veru u karavane

U kabini nas dočekuje prepoznatljiva Peugeot škola dizajna i organizacije prostora. To znači upravljač skromnih dimenzija pozicioniran nisko, sa instrumentima koji se očitavaju iznad upravljača, a ne kroz njega. Ovo više i nije neka novost, pre se može reći da je u pitanju Peugeot standard. Čini se da je ovakva organizacija posebno zgodna za SUV modele, jer ima dovoljno prostora.

DSC 9876

Može da bude neobično u početku, ali kada se vozač udobno smesti i pronađe idealnu poziciju upravljača, sedišta i naslona za ruku između sedišta, vožnja postaje uživanje. Primećujemo daviše nema atraktivne Peugeot ručice menjača. Ona je sada zamenjena dosadnim prekidačem. Istina, kvalitetan je, izrađen od metala i lak za rukovanje.

DSC 9867

U novom 2008 se opciono nalazi i nova 3D digitalizovana instrument tabla. 3D efekat ne donosi neke objektivne prednosti, ali veoma atraktivno izgleda. Ono što je najvažnije, instrumenti su veoma pregledni i funkcionalni, pogotovo što postoji nekoliko modova, tako da svaki vozač može da prilagodi prikaz svojim afinitetima.

DSC 9870

Na vrhu centralne konzole se nalazi veliki ekran, a ipod su sada takođe tradicionalni Peugeot prekidači koji podsećaju na dirke klavira. Sve je veoma atraktivno, a što je veoma važno, jednako funkcionalno kao i kod školski i pedantno sređenih kokpita modela nemačkih proizvođača.

Što se kvaliteta materijala tiče, nemamo nijednu zamerku, jer sve je na nivou koji parira premijum modelima. Naravno,  s obzirom da je ovo ipak moel B segmenta, ne treba da iznenadi nešto grublja plastika na manje istanutim mestima u kabini.

DSC 9878

Prostranost nije ni adut, a ni boljka 2008-ice. U ovom modelu komotno na put mogu da se zapute četiri odrasle osobe, samo pod uslovom da nisu baš košarkaškog stasa. Pored toga tu je i veoma upotrebljiv prtljažnik zapremine 434 litra.

Testirani model je pokretao jedan od najboljih motora današnjice, nagrađivani Peugeot-ov benzinski trocilindraš od 1,2 litra radne zapremine, u verziji od 130 konjskih snaga. U relativno lakoj karoseriji on može efikasno da pokaže sav potencijal. Automobil u gradskim uslovima vožnje snažno startuje, a i na otvorenom putu mu ne nedostaje snage. Karakterističan zvuk trocilindraša se čuje samo pri snažnim ubrzanjima, dok je tokom standardne vožnje nečujan.

DSC 9856

Peugeot 2008 je jedan od modela koji ni u najavi ne pretenduje za bilo kakve off road avanture. U pitanju je automobil koji je predviđen da 99,9 odsto svog života provede na asfaltu u urbanim džunglama. To se oseti i tokom vožnje, jer vozne karakteristike su i pored povišenog klirensa, besprekorne. Karoserija se minimalno naginje, a pri malo oštrijim ulascima u krivinu vozač se ne oseća nelagodno, a automobil pleni sigurnošću.

DSC 9844

Pri laganijoj gradskoj vožnji na lošijem kolovozu se oseti da je to postignuto nešto čvršćim oslanjanjem, jer  se neravnine do kabine prenose neposrednije. Ali daleko od toga da bi mogli da 2008-icu okarakterišemo kao neudoban automobil. I dalje je to pravi Peugeot.

Detaljne informacije o specifikacijama i opremljenosti modela 2008 pronađite OVDE

 

Peugeot 2008

Benzinski motor R3, benzin
Zapremina 1.199 ccm
Snaga 96 KW/130 KS pri 5.500 o/min
Ob. moment 230 Nm pri 1.750 o/min
Transmisija automatska, osam stepeni
Ubrzanje 0-100 Km/h 9,4 s
Maks. brzina 203 km/h
Pogon na prednje točkove
Dimenzije 4.304 x 1.775 x 1.550 mm
Rezervoar 44 l
Prtljažnik 434 l