TEST: Mercedes EQA – Ulaznica u Mercedes električni svet

Električni voz je iz Štutgarta odavno krenuo, a Mecedes je i na našem tržištu predstavio svoju najpristupačniju ulaznicu u ovu premijum kompoziciju. U pitanju je model EQA, automobil koji nas je uverio da smo “na struju” trebali odavno da pređemo

Mercedes EQA elektricni pogon
Vožnja Mercedesa EQA je sasvim sigurno jeftinija nego na benzin

Električni voz je iz Štutgarta odavno krenuo, a Mecedes je i na našem tržištu predstavio svoju najpristupačniju ulaznicu u ovu premijum kompoziciju. U pitanju je model EQA, automobil koji nas je uverio da smo “na struju” trebali odavno da pređemo

Mercedes polako ali sigurno širi ponudu elektrifikovanih automobila, a trenutno kada je cena u pitanju, najpristupačniji je kompaktni SUV, model Mercedes EQA. Upitanju je nešto što bi moglo da se nazove električnom verzijom modela GLA, ali samo kada su gabariti u pitanju. Tehnički gledano, ova dva automobila ne dele mnogo toga zajedničkog. I potencijalni kupci pripadaju potpuno drugim kategorijama, a razika u ceni je takođe značajna.

Kada kažemo da EQA samo gabaritima podseća na GLA, pritom mislimo na to da je u pitanju potpuno drugačiji automobil, jer EQA nije nastao blagom modifikacijom svog rođaka sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Kako to obično rade u Štutgartu, tehnički je sve urađeno na apsolutno maksimalnom nivou.

DSC 0820

U Mercedesu su se potrudili da model EQA predstavlja trenutno vrh kada su elektrifikovani kompaktni SUV modeli u pitanju. U ovom automobilu se stoga nalazi baterija koja je smeštena u podu vozila, duž celog centralnog dela kabine. Na taj način masa automobila je maksimalno spuštena, a time i težište, što se itekako oseti kada je balans vozila u pitanju.

Cena savremene tehnologije

Vožnja Mercedesa EQA je sasvim sigurno jeftinija nego na benzin. Problem je samo to što nabavka vozila nije jeftinija. Automobil koji vidite na fotografijama u trenutku pisanja ovog teksta košta 66.612 evra, dok početna cena modela EQA 250 iznosi 50.568 evra sa PDV-om. Za ulaznicu u svet električnih Mercedesa, nije malo. Istina u pitanju je veoma dobro opremljen automobil. Takođe, potpuno je jasno, u ovom slučaju se plaća ulaganje u novu tehnologiju, a činjenica je da se dobija jedan od najboljih automobila u ovoj klasi, uz još jednu opasku, a to je da ni konkurencija nije pristupačnija.

Detaljne informacije o cenama pronađite ovde

 

01 DSC 0825

To da se baterija nalazi u podu vozla mogli bi da posumnjate tek kada bi uzeli metar i počeli da precizno merite. Pozicija sedenja je kao i u svakom drugom automobilu ove klase, a isto bi moglo da se kaže i za prostor za noge. Sedište je podesivo po visini, tako da putnici svih gabarita lako mogu da pronađu idealnu poziciju.

Jedino što nas je iznenadilo je skromna zapremina prtljažnika od 340 litara. OK, u pitanju je najmanji model u ponudi, pretpostavljamo da u Mercedesu kada je EQA u pitanju apsolutno ne računaju na porodične vozače, ali od električnog modela koji samo napred ima motor, bateriju u podu i dužinu od skoro 4,5 metara, očekivali smo veći prtljažni prostor. Naravno, potpuno smo sigurni da bi nam inženjeri u Mercedesu taksativno objasili zašto je moralo ovako, pa nimalo ne sumnjmo da bi prtljažnik bio veći da je bilo moguće.

02 DSC 0809

Zakažite probnu vožnju

Inače, na našem testu se našao bogato opremljen AMG line model koji baš ničim nije oskudevao. Tu su kožna sedišta opšivena crvenim koncem, a crveni konac viđamo i u ostatku kokpita, što ovom automobilu daje prilično unikatan karakter.

Konstatujemo da u Štutgartu nisu želeli da model EQA na sve moguće načine naglašava svoju “električnu narav”, pa u prvi mah vozač ni ne naslućuje da se ne nalazi u Mercedesu kao i svakom drugom. Podrazumeva se da se ispred upravjača nalaze dvostruki ekrani. Levo je ekran koji nudi nekoliko grafičkih rešenja izgleda instrumenata, dok je desno monitor multimedije osetljiv na dodir.

DSC 0751

Multimedijani sistem, komande na upravljaču, tač ped na mestu gde se inače nalazi ručica mejača, sve to pruža nesaglediv broj mogućnosti podešavanja. Imali smo običaj da u ranijim tekstovima kritikujemo kompleksnost multimedije u Mercedesu, ali smo vremenom shvatili da se malo ko zapravo buni zbog te kompleksnosti, pa pretpostavljamo da je to mana samo za starije vozače naviknute na jednostavnost.

Na našem testu se našao model EQA 250. To znači da je reč o modelu sa jednim motorom, koji je postavljen na prednju osovinu. On raspolaže sa 190 konskih snaga i 375 njutmetara obrtnog momenta. Imali smo priliku da testiramo daleko agilnije električne automobile. Ubrzanja bi, bar kada je klasa električnih automobila u pitanju, mogli da okarakterišemo kao prosečne, ali sasvim dovoljne. Ubrzanje do sto kilometara na čas traje 8,9 sekundi. Manjku performasi je svakako kumovala masa ovog kompaktnog automobila koja sa vozačem premašuje dve tone.

DSC 0745

Prema fabričkim podacima ovaj model ima autonomiju od 493 kilometra. U realnim usovima to neće biti lako ostvarivo, ali recimo da je model EQA sasvim upotrebljiv u svakodnevnim uslovima vožnje. Na brzim punjačima baterija će se dopuniti dok popijete kafu, a ko investira u Wallbox kućni punjač, može da računa da ga rano ujutru takođe čeka automobil spreman za vožnju. Punjenje priključivanjem na gradsku elektromrežu, bez Wallbox-a, traje oko 20 časova, što nije ni praktično, a kako smo saznali od Mercedesovih inženjera, nije ni “zdravo” po bateriju.  |

Mercedes-Benz EQA 250

Motor električni
Snaga
140 KW/190 KS
Ob. moment
375 Nm
Ubrzanje 0-100 Km/h
8,9 s
Maks. brzina
160 km/h
Pogon na prednje točkove
Dimenzije
4.463 x 1.834 x 1.620 mm
Masa
1.965 kg
Prtljažnik
340 l

Foto: DriveGreen/Meercedes