DriveGreen magazin - Green je IN

TEST: Jaguar I-Pace – Prvenac koji se odavno dokazao

Jaguar I-Pace, prvi Jaguarov potpuno električni SUV model, je duže vremena prisutan i na našem tržištu, a mi smo bili u prilici da ga detaljno testiramo i uverimo se zbog čega je Jaguarov električni prvenac tako popularan

Jaguar I-Pace, prvi Jaguarov potpuno električni SUV model, je duže vremena prisutan i na našem tržištu, a mi smo bili u prilici da ga detaljno testiramo i uverimo se zbog čega je Jaguarov električni prvenac tako popularan

Jaguarov prvi električni modela I-Pace odavno se dokazao na svim tržištima i to nije slučajnost. Ono što na samom početku mora da se istakne je to da I-Pace nije nastao modifikacijom neke postojeće platforme, već je kao električni automobil razvijan od samog starta. To se ogleda u mnogim njegovim kvalitetima. Kao i kod svakog potpuno novog automobila, i kod modela I-Pace, prvi utisak zavisi od dizajna.

Jaguar ePeace 09

U ovom slučaju taj utisak je vrlo povoljan. Sasvim razumljivo, Jaguar I-Pace je smešten u SUV segment, koji je trenutno najpopularniji, pa samim tim i najpogodniji za promociju automobila koji donosi tehnologije budućnosti. Ipak, I-Pace ne pripada onom bazičnom SUV segmentu, jer više je u pitanju dinamičan krosover, prvenstveno prilagođen vožnji na asfaltu. Klirens je tu, ali spoljašnje linije su vrlo dinamične.

DSC 9665

Unutrašnjost ne donosi revoluciju, bar ne na polju dizajna i opšteg uređenja. Više je u skladu sa aktuelnim trendovima u automobilskoj industriji, što jasno stavlja do znanja da Jaguar sa ovim modelom ima velike planove kada je prodaja u pitanju. U slučaju ovog automobila revolucionarna rešenja su sakrivena.

DSC 9672

Model I-Pace je jedan od retkih potpuno električnih modela koji je kao električni razvijan od samog početka, a nije nastao modifikacijom neke postojeće platforme. Prednosti toga su očigledne, jer funkcionalnost je na najvišem nivou. Baterije su smeštene u podu, tako da je kabina veoma prostrana, a prtljažnik raspolaže sa nadprosečnih 656 litara zapremine.

DSC 9677

Dva elektromotora koji pokreću obe osovine sa ukupnom snagom od 400 konjskih snaga obezbeđuju neverovatno ubrzanje. U nestvarnoj tišini Jaguar I-Pace do sto kilometara na čas ubrzava za samo 4,8 sekundi. Od snage, još više su nas iznenadile fantastične vozne karakteristike, praktično u rangu sa sportskim automobilima. Za stabilnost je, između ostalog, zaslužna i veoma niska pozicija baterija. Tokom vožnje van staze, na otvorenom putu, smo primetili da je i oslanjanje prilično sportski podešeno, što na lošijem kolovozu nepovoljno utiče na stabilnost.

Jaguar E Peace 005 

Pored svakodnevne praktičnosti i prostranosti, Jaguar je kod modela I-Pace uspeo da eliminiše još jednu od dečijih bolesti električnih automobila – autonomiju. Sa jednim punjenjem baterije Jaguarov električni SUV može da prevali 480 kilometara. To je veoma konkurentan rezultat.

Jaguar ePeace 22

Uukpan utisak o modelu I-Pace je, dakle, više nego pozitivan. Naravno, proći će još neko vreme pre nego što ovaj tip automobila i na našem tržištu postane konkurentan. Prvi ograničavajući faktor je slabo razvijena mreža punjača, a drugi je i nepoverenje domaćih vozača u nove tehnologije. Ali, i na proizvođačima je da rade na edukaciji, a Jaguar I-Pace je jedan od najboljih električnih automobila kada treba prosečnog vozača uveriti da je električni automobil upotrebljiva i isplativa alternativa.

Jaguar ePeace 23

 

Detaljnije podatke o specifikacijama i opremljeosti modela I-Pace, pronađite ovde

Jagurar I-Pace

Motor dva elektromotora
Snaga
294 KW/400 KS
Obrtni moment
696 Nm
Ubrzanje
0-100 Km/h 4,8 s
Maks. brzina
200 km/h
Pogon
na sva četiri točka
Dimenzije
4.682 x 2.011 x 1.566 mm
Masa
2.133 kg
Prtljažnik
656 l

 

U POSETI: Atelje vina Šapat

Ni na nebu ni na zemlji

Ukoliko ste ljubitelj vina, ili ste jednostavno hedonista po prirodi, u listu „obavezno“ morate da uvrstite i vinariju Šapat, koja se nalazi u Novom Slankamenu. U stvari, da bi bili još precizniji, iznad Novog Slankamena. Sa uzvisine na kojoj se nalazi vinarija pruža se pogled, sa jedne strane na Slankamen, a sa druge strane na Dunav u svoj svojoj snazi i lepoti.

Jaguar ePeace 20

Ipak, iznenađenje je usledilo tek po ulasku u vinariju. Fotografije možda govore više od reči sa koliko ukusa je sve uređeno i kakvim kvalitetom. Imali smo priliku da obiđemo i podrume gde se se odvija proizvodnja vina. O uređenju ovog dela vinarije dovoljno govori to da se i tu nalaze izložene umetničke fotografije.

Jaguar ePeace 15

Vinarija Šapat je relativno mlada, ali u razgovoru sa istinskim vinskim poznavaocima saznajemo da su uz pomoć tehnologa iz Italije već odavno razvili visok nivo kvaliteta vina sa sopstvenih vinograda, kao i nekoliko vrsta vrhunskih vina na koja su posebno ponosni.

Jaguar ePeace 19

U kvalitet vina smo imali priliku i da se uverimo, ali ne na uobičajen način. Naime, ručak je tako osmišljen da se satoji od predjela i dva jela, a uz svaki obrok se servira i vino koje se savršeno uklapa. Čak i uz dezert može da se uživa u vinu, ali ne bilo kakvom, već slatkom vinu napravljenom od osušenih zrna grožđa obranih tek tokom decembra. Jenostavno rečeno – harmonija ukusa.

Atelje vina Šapat moguće je posetiti četiri dana u nedelji, od četvrtka do nedelje, ali da bi ste uživali u ovom posebnom mestu rezervacija je neophodna.