Elektrifikacija na dva točka nije novost, ali modelom CE 04 nemački BMW kao da menja dosadašnja pravila igre, slično kada je svojevremeno predstavljena gama električnih “i” modela
BMW CE 04 je dvotočkaš koji je u svakom pogledu revolucionaran i neobičan, ali on svojim karakteristikama potpuno zadovoljava potrebe velike većine redovnih korisnika motocikala. Pomenimo prvo autonomiju sa jednim punjenjem baterije, koja iznosi 130 kilometara.

To nije dovoljno za potpuni osećaj slobode na dva točka, tako da jedino za šta BMW CE 04 nije “kvalifikovan” su putovanja. Ali, treba napomenuti da je u pitanju neka vrsta skutera, tako da je za pretpostaviti da će ga velika većina korisnika koristiti za svakodnevno “zujanje” po gradu. A u gradu je BMW CE 04 na svom terenu.
Poseduje motor od 42 konjske snage. Ne zvuči kao previše snage na raspolaganju, ali s obzirom da je u pitanju električni skuter sa savršenim, neprekinutim prenosom snage i “instant” dostupnim obrtnim momentom, to je više nego dovoljno. To sasvim lepo ilustruje podatak da ubrzanje do 50 kilometara na čas traje 2,5 sekundi.

Snage, dakle, nema za uzbudljiva krstarenja auto-putem, ali je ima više nego dovoljno da se na semaforu u prašini i tišini električnog ubrzanja ostavi bilo koji nespreman vozač za volanom bilo kog automobila iz klase superautomobila. Pa makar do sledećeg semafora. Pored ove verzije u ponudi je i slabiji model od 31 konjkse snage, a obe verzije imaju istu maksimalnu brzinu od 120 kilometara na čas.
Baterija je smeštena nisko, tako da je i težište ovog dvotočkaša sniženo, što će omogućiti samouverena “obaranja” u krivinama. Zbog snažne isporuke obrtnog momenta ovaj dvotočkaš je opremljen ASC sistemom koji kontroliše prenos snage na zadnji točak i sprečava njegovo proklizavanje.

Veoma važan detalj kada su manje iskusni vozači u pitanju, koji će mahom i biti kupci ovog skutera. Elektromotor je smešten između baterije i zadnjeg točka, a snaga se prenosi preko nazubljenog kaiša.
Dopunjavanje baterije je isto kao i kod električnih automobila, dakle preko kućne utičnice, preko kućnog wallbox uređaja ili na javnim brzim punjačima. Na brzom punjaču baterija se od 0% do 100 odsto napunjenosti puni za jedan sat i 40 minuta. To ipak nije čest scenario, a za dopunjavanje od 20 odsto kapaciteta do 80 odsto, potrebno je 45 minuta. |