Japanski proizvođači su mnogo uzdržaniji od evropskih kada je elekifikacija u pitanju, ali se čini da su znatno kreativniji. To potvrđuje i nedavna najava čelnika Mazde. Naime, proizvođač iz Hirošime je najavio da će u svojim plag in hibridnim modelima koristiti rotacioni, popularni, Vankel motor.
U pitanju je rešenje inženjera Feliksa Nankela koje je Mazda preuzela i koje već decenijama usavršava. Svakako jedan od najpopularnijih automobila sa ovim motorom je sportski kupe Mazda RX-8.
Ovaj koncept u početku nije stekao veću popularnost zbog loše pouzdanosti i kvaliteta, kasnije je problem bila previsoka potrošnja, ali potencijal itekako postoji. To potvrđuje i činjenica da je Mazda još pre tri decenije uspela da trijumfuje na trci u Le Manu sa automobilom pokretanim rotacionim Vankel motorom.
Danas je ovom agregatu japanski proizvođač našao potpuno drugu namenu. Najavljeno je da će se on koristiti u plug in hibridnoj verziji modela MX-30. U pitanju je Mazdin jedini električni krosover u ponudi, čiji najveći nedostatak je skromna autonmija sa jednim punjenjem baterije.
Kod plag in hibridne verzije ovog modela rotacioni motor će se zapravo koristiti samo za dopunjavanje baterije, dok će točkove i dalje da pokreće isključivo elektromotor. Slično rešenje danas priimenjuje i Nissan u modelu Qashqai.
Skromne dimenzije rotacionog motora će omogućiti minimalno povećanje mase automobila, kao i minimalno remećenje ponude prostora u automobilu. Takođe, činjenica da će rotacioni motor samo dopunjavati bateriju, a ne direktno pokretati točkove, znači da će uvek raditi na idealnim obrtajima, što bi trebalo da omogući bolju kontrolu potrošnje goriva. |