Renault je predstavio potpuno nov model u svojoj električnoj gami, a u pitanju je Scenic E-Tech, automobil koji kobinuje stare vrednosti i nove tehnologije
Potpuno novi Renault Scenic E-Tech nosi dobro poznato ime, ali od poznatog modela ne nasleđuje baš sve karakteristike. Naime, ime Scenic je u Renault gami uvek bilo rezervisano za MPV segment, odnosno praktične monovolumene. Novi Renault Scenic E-Tech od prethodnika nasleđuje praktičnost, ali je koncepcijski mnogo bliži trenutno popularnijem krosover segmentu.
Karoserija dužine nepunih 4,5 metara je nešto kompaktnija od direktnih rivala VW ID.4 i Hyundai Ioniq 5, ali solidno međuosovinsko rastojanje od 2,78 metara garantuje dovoljno prostora u kabini. I prtljažnik zapremine 545 litara je većih dimenzija od pomenutih rivala, a francuski inženjeri najavljuju i neka praktična rešenja poput naslona za ruku na zadnjoj klupi sa pretincem zapremine 3,6 litara.
Da je novi Renault Scenic E-Tech pravi porodični automobil, baš kao Scenic nekada, potvrđuju još neki detalji, kao inovativni panoramski krov sa mogućnošću selektivnog zatamnjivanja. Tako stakleni krov može da bude potpuno proziran, potpuno zamračen, a moguć je izbor zamračivanja samo prednjeg ili zadnjeg dela.
Kokpit je preuzet iz modela Megane E-tech, a sastoji se od jednog zakrivljenog panela koji sadrži instrumete u vidu monitora dijagonala 12,3 inča, kao I ekran multimedije osetljiv na dodir u portretnoj oreijentaciji, dijagonale čak 12 inča.
Pogon obeubeđuje elektromotor snage 168 ili 217 KS, a u najavi je i verzija sa dva elektromotora i 4x4 pogonom. Pored dva motora u ponudi su i dve opcije kapaciteta baterije, od 60 ili 87 kWh, koje obezbeđuju autonomiju od 420 ili 620 kilometara. Dopunjavaje na brzom punjaču od 15 do 80 odsto je moguće za 30 minuta.
Pored toga Renault nudi neke pogodnosti poput povezanosti sistema sa Google mapama koji prati nivo napunjenosti baterije i pozicije raspoloživih punjača u okolini. Na taj način sistem može da predvidi kada će vozač da priključi automobil na punjač i da shodno tome počne sa ranijom pripremom baterije za dopunjavanje. Tako je baterija pred početak punjenja na idealnoj temperturi, pa je proces punjenja efikasniji i brži. |