Novi Volkswagen Passat će se prodavati isključivo u karavan verziji. Iako se u ponudi nalazi plag in hibridna verzija, dobra vest je da se u ponudi još nalaze dizel motori
Volkswagen je ispunio obećanje – i pored poplave SUV modela, Passat je preživeo i upravo je predstavljena njegova deveta generacija. Pola veka tradicije i oko 30 miliona prodatih vozila sa ovim imenom valjda nešto znače. Ipak, neke promene su bile neophodne, pa će se tako deveta generacija popularnog modela nuditi samo u karavan verziji.
To nije ništa loše, naprotiv, jer dizajn je definitivno jedan od aduta novog Passat-a. Novitet odlikuju veoma oštre i dinamične linije, ali ne na račun praktičnosti. Novi model je od prethodnog duži za 144 milimetra, od čega 50 odlazi na međuosovnsko rastojanje, što garantuje obilje prostora na zadnjoj klupi. Prtljažnik raspolaže sa rekorsnih 690 litara 40 više od prethodnika.
Dobra vest je to da ponuda protora u prtljažniku nije umanjena ni kod plag in hibridne verzije, a u ponudi će se naći dva plag in hibrida, od 201 ili 268 KS. Obe verzije sačinjava elektromotor i poznati benzinski 1.5 turbo četvorocilindraš. Baterija omogućava autonomiju od 100 kilometara u električnom modu.
Još bolja vest je da se u Volkswagenu nisu odrekli dizel motora. Za pogon je zadužen dvolitarski agregat novije generacije u verzijama od 120 ili 150 konjskih snaga, dok se najsnažnija dizel verzija od 190 KS nudi sa isključivo sa 4x4 pogonom. Manuleni menjač više nije u ponudi ni kod jedne opcije pogona, isključico DSG automatika.
Kabina možda predstavlja jedino razočarenje za tradicionalne VW fanove. To se odnosi na nivo digitalizacije. Na centralnoj konzoli se nalazi ekran od 12,9 ili čak 15 inča. Nije jasno zašto su klasične komande klimatizacije eliminisane, kada su kod nove Škode Superb preživele.
Instrumente takođe menja monitor, ovaj put od 10,25 inča. Ručica menjača je izmeštena na poziciju kod upravljača, slično kao kod ID modela, što ostavlja više prostora za sitnice na centralnoj konzoli. |