Novi Peugeot 3008 je baziran na platformi prvenstveno prilagođenoj električnim modelima, a najavljen je i plag in hibridni model
Peugeot je predstavio treću generaciju modela 3008. Prva generacija je nastala u vreme dok je još MPV segment imao popularnost, što je ovaj model donekle i definisalo. Druga generacija je napravila veoma oštar zaokret ka segmentu sportskih krosovera, a upravo predstavljena treća generacija zadržava taj trend, ali ga dodatno unapređuje.
Karoseriju odlikuje naglašena sportska forma sa opadajućom linijom krova. Pored sličnosti sa sve popularnijim SUV kupe segmentom ovakva forma karoserije je doprinela da novi Peugeot 3008 bude veoma aerodinamičan. To je bio prioritet konstruktora, jer sa ovim modelom se prvenstveno računa na njegove električne verzije, a kod električnih automobila je sve u uštedama i smanjenju potrošnje.
Novi 3008 je baziran na novoj Stelantis platformi koja je primarno namenjena električnim modelima. Trenutno Peugeot promoviše električne verzije, ali najavljen je i plag in hibrid. Osnovni model pokreće baterija od 73 kWh i motor od 207 konjskih snaga. Autonomija je deklarisana na 525 kilometara, dok model sa baterijom od 98 kWh i motorom od 227 KS može da prevali čak 700 kilometara sa jednim punjenjem.
Najavljena je i 4x4 verzija sa dva elektromotora koja će da raspolaže sa 315 konjskih snaga i ubrzanjem do sto kilometra na čas za svega 6,4 sekunde. Moguće je punjenje do 160 kW, a kod verzije sa baterijom od 98 kWh punjenje od 20 do 80 odsto kapaciteta traje manje od 30 minuta.
Peugeot obećava da će enterijer, i pored atraktivne karoserije, biti vrlo prostran. Prtljažnik je zadržao zapreminu prethodnika od 520 litara. Kokpit je stilizovan po ugledu na odlazeći model, ali je modernizovan. Na centralnoj konzoli se nalazi tač selektor osnovnih funkcija, dok se gornjim delom kokpita proteže zakrivljeni monitor dijagonale 21 inč. |