Novi Mercedes AMG S 63 E-Performance pokreće moćan hibridni pogon od 802 konjske snage, kao kombinacija elektromotora i snažnog V8 benzinskog agregata
Eto, došlo je takvo vreme, da kada pišemo o novoj S klasi u AMG verziji, moramo da napomenemo već na početku da nema mesta panici, te da je za pogon zadužen V8 motor, a ne neki četvorocilindraš. Naravno, aludiramo na novi C 63 AMG, kod kojeg je za pogon zadužen četvorocilindrični 2.0 agregat.
Kada je novi S 63 AMG u pitanju, tu je plag in hibridna tehnologija, ali i moćni 4.0 V8. Benzinski agregat raspolaže sa oko 600 KS, tu je elektromotor sa oko 200 KS, što je sve dovoljno za ukupni potencijal od 802 KS i pozamašnih 1.430 njutnmetara obrtnog momenta.
Snaga se do podloge prenosi preko sva četiri točka i devetostepene automatske transmisije. Masa automoila od 2.595 kilograma nije prepreka ovom pogonu za ubrzanje do sto kilometara na čas za samo 3,3 sekunde. Maksimalna brzina je limitirana na 250 kilometara na čas, a uz opcioni AMG Driver’s Package otključava se maksimum od 290 kilometara na čas.
Kada su ovakvi automobili u pitanju priča o ekologiji jeste pomalo deplasirana, ali recimo to da plag in hibridni pogon omogućava i kretanje u električnom modu, a baterija obezbeđuje autonomiju od 34 kilometra sa ugašenim benzinskim agregatom.
Oslanjanje je tradiconalno Mercedesovo na “vazdušnim oprugama”, što omogućava kontrolu odnosa komfora i voznih karakteristika. Pri brzini od 120 kilometara na čas karoserija se spušta za 10 milimetara, čime se poboljšavaju stabilnost i aerodinamika. Amortizeri takođe imaju progresivan rad, a upravljanje na sva četiri točka omogućava veću stabilnost pri velikim brzinama, ali i bolju okretnost ove 5,3 metra duge limuzine u gradskim uslovima.
Enterijer nije pretrpeo preterano velike izmene u odnosu na standardnu S Klasu. Tu su neki AMG detalji, a portretni centralni monitor od 12,3 inča, kao i monitor instrumenata imaju AMG grafiku. S Klasa u AMG verziji se isporučuje isključivo kao četvorosed, odnosno sa dva zasebna zadnja sedišta umesto zadnje klupe. Pomenimo i to da prtljažnik ove 5,3 metara duge limuzine raspolaže sa sveza 305 litara korisnog prostora, što je posledica smeštanja baterije hibridnog pogona. |