Dobro, ima malo subjektivnosti u naslovu ovog teksta, ali ne mnogo. Zaista je u ovom trenutku teško zamisliti bolji automobil za šepurenje po Azurnoj obali. Skuplji da, bolji verovatno ne…
Ferrari je možda jedini široko poznati brend koji uspeva da očuva decenijama sticani imidž. Može se reći da je donekle i Lamborghini pokleknuo. Razjareni bik je od partnerstva sa VW-om mnogo dobio, ali ipak je izgubio onu karakterističnu italijansku auru. Ferrari je, i pored promocije prvog SUV modela, za sada jedan od retkih bastiona nezavisnosti od tržišnih gluposti.
Lep primer je i nova Roma u Spider verziji. Tu nema ni uticaja surovih, nekreativnih menadžera, nema ni uticaja “nemaca” ili “kineza”. Roma Spider je “pravi ferrari”. Nastao je na dobro poznatoj osnovi standardnog modela Roma. Uklonjen je klasični krov i zamenjen platnenim od pet slojeva.
On može da se otvara i zatvara do brzine od 60 kilometara na čas, a ta radnja se odvija za “ferarijevski” brzih 13,5 sekundi. Prtljažnik je izgubio samo 17 litara, pa sada raspolaže sa, za jedan GT sasvim korektnih, 255 litara. Aluminijumka konstrukcija automobila je po uklanjanju krova ojačana, što ovom automobilu dodaje 84 kilograma, za ukupnih 1.556 kg.
Spider verzija je opremljena specjalnim aktivnim deflektorom vetra koji se podiže pri većim brzinama i na taj način vrtloženje vazduha u kabini smanjuje za 30 odsto u poređenju sa drugim kabriolet modelima sa četiri sedišta.
Pogon je ostao nepromenjen u odnosu na standardni model Roma. U pitanju je V8 od 3,9 litara radne zapremine koji oslobađa 611 KS i 760 Nm obrtnog momenta, dovoljno za ubrzanje do sto kilometara na čas za 3,4 sekunde. Motor je pomeren iza prednje osovine, transmisija je smeštena kod zadnje osovine, što je rezultiralo idealnim rasporedno mase – 48 odsto napred i 52 odsto nazad. |