Čini se da, od kako je elektrifikacija pokucala na vrata automobilske industrije, nikada nije bilo unosnije praviti specijalne limitirane serije “pravih” automobila sa “pravim” benzinskim motorima…
Kao da su renomirane kompanije požurile da, dok se još može, predstave sve što mogu, a što je bazirano je više od jednog veka razvijanoj tehnologiji. A kao da i kupci koriste poslednju priliku da dođu u posed ekskluzivnog automobila sa benzinskim motorom. Pa još ako je u pitanju neka superekskluzivna limitirana serija. Za pretpostaviti je da će ovakvi automobili u budućnosti biti sve skuplji i traženiji.
Tako je Aston Martin predstavio model DBR22, otvoreni dvosed, čija je jedina namena uživanje u vožnji. Ovaj model je inspirisan nekim legendarnim Aston Martin trkačkim automobilima, prvenstveno modelom DBR1, za čijim upravljačem su na Le Manu 1959. godine trijumfovali čuveni Kerol Šelbi i Roj Salvadori.
Iako je dizajn po ugledu na modele iz prošlih vremena, tahnologija je ona najsavremenija. Karoserija je izrađena od kompozitnih materijala, a cilj je bio da se broj karoserijskih komponenti minimalizuje, kako bi se dobila fluidna forma sa što manje prekida. Pored toga, ustupak modernim vremenima se ugleda i u tome što su mnoge komponenete izrađenje postupkom 3D štampanja.
Iako je sve osim izgleda kod modela DBR22 najsavremenije, konstruktor se ipak odlučio da, kada je pogon u pitanju, ovaj automobil bude više tradicionalan nego futuristički. Stoga je odabran moćni V12 benzinski motor sa dva kompresora. Iz 5,2 litra radne zapremine on oslobađa 715 KS i 753 Nm obrtnog momenta. Dovoljno da laganu karoseriju do sto kilometara na čas potera za 3,4 sekunde, kao i do maksimalnih 319 kilometara na čas. |