Koliko je bezbedan polovnjak sa pet zvezdica?

Od kako je Euro NCAP počeo da proverava bezbednost automobila, sigurnost je postala mnogo važnija prilikom odabira automobila

Kako izabrati bezbedan polovni auto

Od kako je Euro NCAP počeo da proverava bezbednost automobila, sigurnost je postala mnogo važnija prilikom odabira automobila

Renault je prvi, modelom Laguna,sad već pre više od od dve decenije, ubeležio maksimalnih pet Euro NCAP zvezdica za bezbednost , da bi isti skor kasnije počeli da dobijaju i ostali automobili ove francuske kompanije. To je bio jasan znak za početak trke između proizvođača, tako da smo vrlo brzo došli u situaciju da takoreći svi automobili imaju pet zvezdica.

Pored toga što se stvarao privid da je neki od modela gradskog A segmenta bio jednako siguran kao na primer Audi Q7, ujedno je postalo i dosadno. Odjednom su svi postali odlikaši, pa među svim tim „vukovcima“ nije bilo lako odabrati bezbedniji model. U par navrata Euro NCAP je pooštravao kriterijume, kako po pitanju pasivne, tako i po pitanju aktivne bezbednosti.

Danas je situacija opet takva da nešto može i da se analizira. Na primer, nova Dacia Duster je ponovo ubeležila tri zvezdice, baš kao i njen prethodnik desetak godina ranije. Ali, nemojte da vas to navede da pomislite kako novi Duster nije napredovao u odnosu na starog.

"Nemojte da mislite da je vaš deset godina star polovnjak, sa svojih pet zvezdica, sigurniji od novog Duster-a!"

Ponovo je testiran i Fiat Punto, nekada Grande Punto, koji je bio jedan od pionira odlikovanih sa pet zvezdica. I šta mislite, koliko je on zvezdica tada ubeležio? Nijednu! Slično se provela i Alfa Romeo Giulietta. Sećam se, ona je kada je debitovala bila proglašena za najbezbedniji automobil u klasi, dok je pre par godna uspela da se izbori tek za tri zvezdice. Zato, nemojte da mislite da je vaš deset godina star polovnjak, sa svojih pet zvezdica, sigurniji od novog Duster-a.

Ipak, ima i jedna olakšavajuća okolnost. Skromni rezultati koje danas osvajaju stariji modeli nisu posledica toga što imaju slabiju karoseriju i generalno lošiju pasivnu bezbednost. Fiat Punto i Giulietta imaju itekako čvrste karoserije, jer na tom polju nije ostvaren toliki napredak.

Ni broj „er begova“ se nije mnogo promenio. Mnogo više su najnoviji modeli napredovali kada su u pitanju sistemi aktivne bezbednosti, čiji je zadatak da se udes uopšte ni ne desi, a oni po novim kriterijumima ocenjivanja donose veliki broj poena. Dakle, nije sve tako strašno, samo nemojte da mislite kako je polovnjak sa pet zvezdica bezbedniji od novog automobila iste klase koji je ubeležio tek tri.  |